En lördag.

Jag vaknade med en konstig känsla imorse. En känsla jag aldrig tidigare haft. Jag tänkte "Idag ska jag ut å springa". Bli inte förvånade kära läsare, det slutade ju såklart med att jag inte sprang. Men hallå, ett steg på vägen är ju att faktiskt få känslan! Jag hade tänkt att springa, faktiskt helt seriöst, när jag insåg att jag inte har några springskor. Ett par springskor ska införskaffas och kanske till och med nya (eller okej, jag har inga gamla heller)träningskläder. Jag är på rätt väg!

I morgon är det söndag, vilket betyder att ännu ett lov har förvunnit snabbare än att jag hann blinka. Veckan har varit lugn men jag har haft något att göra varje dag. Tisadags var jag på torp med mamma och Anton och sedan lunchade vi med pappa på pita. På eftermiddagen/kvällen träffade jag Hanna och Sara i min lägenhet. Onsdag kom Ida hem till mig, vi slöade mest framför tv:n och åt negerbollar. Hon sov hos mig. Så delar av torsdagen var jag med henne med. På kvällen åkte jag till Fjällbacka och träffade Lilla Linnea, Sara G, Linnéa och Ellen i lillans sjöbod. Det var en riktigt myskväll med fruktsallad och glass. Vi skrattade en massa och hade bara allmänt mysigt. De är så mysiga de tjejerna <3. Jag sov hos Linnéa den natten och på morgonen när vi vaknade fick vi ett väldigt godissug (ÄT INTE GODIS AMANDA) det slutade med att vi låg i sängen och käkade godis. Gott ;) Johanna kom och hälsade på oss. Det var minsann inte går vi såg henne senast. Jag har saknat henne så mycket <3 Vi pratade och spelade kort. Jag åkte med mamma hem nr hon slutade jobbet och vi hann inte mer än  hem och göra oss iordning för Ebbis 10 årskalas. Vi såg på film från när vi var små. hahaha, det var det roligaste på länge och det slutade med att Clara storlipade, jag fick såklart bara en liten tår i ena ögat ;) Kul var det i alla fall och se på sig själv när man var liten. Man glömmer bort en hel del genom åren kan jag ju säga.

Idag har jag varit hemme hos Ebba igen, för det är egentligen idag hon fyller år. Hon hade fått ett airhockeyspel så det spelade vi såklart, sedan hade hon fått Svenska Schlager på singstar så sjunga gjprde vi med. Även idag såg vi på film från när vi var små. Vi såg på en av våra Fame Factory kvällar, en helt vanligt sak i vår familj. Jag, Clara, mamma och Catrine hade övat in varsin låt som vi sjöng och dansade till som sedan de andra fick betygsätta. Ja, en helt vanlig sak i vår familj. Så vi har planerat in en ny kväll, fast denna gången Melodifestivalkväll. Så det är ju bara att börja fundera på vem jag ska vara denna gången. Förslag?

Nu har vi just ätit och snart blir det efterrätt. Ikväll slappar hela familjen Gustavsson framför Melodifestivalen! Bäst att vila upp sig inför tre veckor i skolan, sedan åker vi till åre!

xoxo Amanda <3

Kommentarer
Postat av: spindel

haha, BRA AMANDA, ett steg närmare träning. Nu kör vi!

Postat av: Amanda

Nu kör vi, snart iallafall

2008-02-24 @ 21:31:26
URL: http://amandag.blogg.se
Postat av: Hanna

Amanda.. hur kan du ens behöva fundera på vilken melodifestivallåt du skall vara? Kebabpizza for life!!!! Lova att du tar den låten?:P du kan repetera inför mig!^^

2008-02-24 @ 21:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback