Alla vägar har sitt pris


Man försöker hela tiden vara alla till lags.
Försöker göra alla nöjda och glada.
Ibland hjälper det inte med att man försöker, men att man hela tiden försöker göra sitt bästa, ser jag som en självklarhet.

Det finns dagar som man lyckas göra människor glada bara genom att vara sig själv, sedan finns det dagar då man försöker med allt för att göra någon glad, ändå hjälper det inte. Dagarna då man trivs med allt, sig själv, skolan, vänner och familjen.  Dagarna då man har lyckats gjort alla till lags finns, men det kommer alldeles för sällan.
Oftast så mår man bra, utan varken plus eller minus. Då man mår ”som vanligt”.
Sedan finns det dagar då man gör allting fel, då allt känns fel. Utan att man varken vill eller ska så gör man folk ledsna, bara genom att vara sig själv, genom att vara ärlig. Man ångrar sig, men vad hjälper det.
Det är redan för sent. Man ber om ursäkt, är ärlig och säger som det är, ändå verkar folk ha svårt att förlåta. Man kan inte vara perfekt, förr eller senare så sprängs man och gör fel.
Hur mycket man än försöker så hjälper det inte. Jag är ledsen, men inte heller jag är perfekt. Jag är ledsen, även jag kan göra fel. Ingen är perfekt, alla kan vi göra fel.
Tänk på det innan ni dömer folk, tänk på det när ni inte längre orkar mer. Tänk på det.


Jag skriver inte detta till eller för någon, jag skriver bara för att jag vill och behöver. ingen borde ta åt sig. 



Idag ska jag leka med Hanna, vi ska köpa böcker för det är liksom bokreaaaa i landet ^^

Kommentarer
Postat av: jennifer

hm ja jag antar att du har rätt. Tack! Ingen kan faktiskt vara helt perfekt...det kändes just som du befriade mig :)

Postat av: Linnéa

nej, Amanda.. du har fel, jag känner bara en perfekt person.. gissa veeeheeeeeem ;P

2007-02-28 @ 17:12:01
Postat av: Signe

jag vill bara säga att bokrea is the shit! men jag är fortfarande INTE en nörd..!

2007-02-28 @ 17:59:49
Postat av: Signe

äh, vem försöker jag lura..! jag är en fullskalig nörd, and I'm proud of it!

2007-02-28 @ 18:00:26
URL: http://bjelke.blogg.se
Postat av: cattis

amanda! du har så rätt! jäkligt bra skrivet!(L)

2007-02-28 @ 20:33:45
URL: http://cattiss.blogg.se
Postat av: Amanda

Linnéa: Du? *-)
Signe: Nörd nörd NÖÖÖÖÖRD ^^
Cattis&Jennifef: tack :)

2007-03-01 @ 09:30:16
URL: http://amandag.blogg.se
Postat av: Linnéa

haha.. kunde vart, men nej; Du *

2007-03-01 @ 14:02:44
Postat av: Hanna

Faktiskt.. du har helt rätt
Men det spelar ingen roll, egentligen. Att vi inte är perfekta menar jag
Att tycka om någon handlar ju om att tycka om den jämt och hela tiden, även när allt känns fel!
Och jag tycker om dej skall du veta!<3 Även när du kanske inte gör det själv..

2007-03-02 @ 11:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback