God jävla jul?


Förra julen så var det så. En god jälva jul. Det här året är de ju inte så.
Trost att denna julen är annorlunda och konstig så är julen helt underbar.
jag älsakr julen och alla dess traditioner.
Jag ska fira precis som vanligt.
Idag, dagen före julafton, tillsammans med farfarAnna-Lena MonkenTommySebbeBenjamin, hemma hos oss.
Imorn, julafton, hos mormor&morfar, tillsammans med CatrinePeterClaraEbba LottaHenkeFelixMax.
Måndag, dagen efter julafton, juldagen, hos farfar, tillsammans med Anna-Lena? MonkenTommySebbeBenjamin.

Förra året var jobbigt, detta året är också jobbig men på ett helt annat sett. I år är du inte med oss.
Förra året när vi firade tillsammans -för sista gången- dagen före julafton. vi var hos Monken. du var så sjuk att du varken kunde äta eller dricka. jag minns det med sorgen och rädslan vi alla hade då.
Jag minns hur jag vaknade på julaftonsmorgon av telefonen som ringde. det var farfar - du var dåligt igen, och var tvungen att åka till sjukhuset. På julafton.
Farfar Pappa och Anna-Lena följde dej. Hela julafton var spänd och vi alla var väldigt ledsna. Din sista jul firade du på sjukhuset.
Du kom hem igen på juldagen, lika lite, blek och sjuk som du hade vart när du åkte in. Då åt inte av maten, du satt bara och kollade på oss, vägrade att gå och lägga dig.
Bara ett par veckor senare fick vi beskedet  av läkarna, de kunde inte mer göra. Nu var det bara att vänta. Mindre än en månad senare dog du.

Även fast denna julen är konstig utan dig, så minns jag alla de gångerna vi firat jul ihop. minns hur du älskade julen. vi minns det allihopa.
Denna julen kommer inte att bli lika jobbig som den förra. Men vi saknar dej.

TILL ER ALLA
FRÅN OSS ALLA
EN RIKTIG GOD JUL  <3

Kommentarer
Postat av: Lisa

amanda, du fick mig å gråta! Jag känner igen det så väl !! God Jul på dig vännen !

Pussar Och Kramar (L)

Postat av: Signe

På jul borde man få slippa bekymmer, istället för att de man redan har blir värre..! Hoppas iaf att denna jul blir kul!! SÅ GOD JUL på dej!

2006-12-23 @ 23:04:10
Postat av: cattis

jag hoppas verkligen du får en superbra julafton!
GOS JUL!! många juliga julkramar kommer farande!^^

2006-12-24 @ 00:23:49
Postat av: Amanda

Lisa, Signe och Cattis:
Tack så mkt (L) Ni är fina ni! Och jag vet att denna julen kommer att bli mkt mkt bättre :)
Ha en superbra jul alla tre, så ses vi efter lovet :D Pussar på er

2006-12-24 @ 10:01:36
URL: http://amandag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback