2008.09.08 Måndag. Körtelfeber

Det är rätt sjukt, för två veckor sedan läste jag en artikel om en tjej som hade fått körtelfeber och hon berättade om hur sjuk hon hade blivit. Jag skrattade lite när jag läste den artikeln, hur sjuk kan man bli av körtelfeber liksom? Som ett brev på posten blev jag mindre än en vecka senare sjuk. Inte vanligt ont-i-halsen-och-lite-feber -sjuk, utan verkligen sjuk. Jag var helt död, jag bara låg hela dagarna, jag kunde inte göra något. Jag såg mer ut som en brottare och var helt svullen i hela halsen, det såg ut som jag hade en tennisboll och en golfboll inopererad i halsen och ont gjorde det, riktigt jävla ont. När mamma tog mig till läkaren första gången behövdes inte ens ett halsprov, utan de syndes direkt att jag hade halsfluss och fick penicillin. När jag gått på penicillin i två dagar kände jag fortfarande inte någon skillnad. Jag fick åka till doktorn igen och ta blodprov och man kunde då se att jag hade körtelfeber.

Jag har flera gången vaknat mitt i natten av att jag inte kan andas och mer eller mindre trott att jag ska dö. Både näsan och halsen var helt tät och jag har haft svårt att andast. I början var halsen så svullen att jag knappt inte ens dricka. 

Ni tycker antagligen att detta är ett lång klaginlägg, för körtelfeber kan ju inte vara så farligt, eller hur? men har ni haft körtelfeber så vet ni exakt hur det känns. Jag fick just ett mail från min lärare som skrev att körtelfeber var en tuff sjukdom, jo, nu vet jag ju att det stämmer. Jag önskar verkligen inte att någon av er får det för det är faktiskt hemskt. Jag hoppas i alla fall att jag kan gå till skolan i slutet av veckan, för jag är uttråkad här hemma, och jag saknar alla nu!

(Men inte kan det väl stoppa min 18-årsdag?)
 

Kommentarer
Postat av: Signe

isch.. sounds bad! men om du inte är frisk till dess så kommer vi hem till dig och våldgästar dig! med lite labyrint kanske :)

2008-09-09 @ 12:05:34
Postat av: Amanda

å labyrint! oavsett om jag är frisk eller inte vill jag ha det, glöm inte de! :D

Postat av: sara

hallå man får klaga när man är sjuk,. det är inte mer än rätt! och nej det kan inte stoppa din 18-årsdag=)

2008-09-09 @ 21:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback