2008-05-11 Söndag.

Idag påminde mormor mig om att det faktiskt bara är ett år kvar till det är min tur att ta studenten. Jag får alltid ångest när jag tänker på det, så därför brukar jag strunta i att tänka på det så mycket det bara går. Jag hatar frågan; Vad ska du gra efter gymnasiet? Och jag hatar att svara: Jag vet inte. För faktum är att jag inte har den blekaste aning om vad jag vill. Om jag sedan skulle räkna upp saker jag verkligen skulle vilja göra, får jag orka höra att ska du inte göra si eller göra så? Du kommer ångra dig så mycket om du inte gör det. Det är mitt liv, hallå, det är jag som bestämmer själv vad jag vill göra och med vem! Okej?! Jag vet inte vad jag vill jobba med när jag blir stor, men är det så himla negativt egentligen? Tiden kommer väl för det med? Måste jag när jag är 17 år redan ha bestämt vad jag vill göra resten av mitt liv? NEJ! det måste jag inte. För just nu orsakar skolan tillräcklgt mycket ångest i mitt liv.

Igår grillde jag med lilla Linnea, Sara, Linnéa, Ellen och Nina på badberget. Det var så mysigt. Mycket sånt vill vi ha i sommar! Vi fotade massa massa med Linnéas kamera, det var kul. Jag å Linnéa badade benen upp till knäna, å det var faktiskt inte alls kallt. Så om det fortfarande är fint väder nästa helg bestämde vi att vi skulle bada :)

Ikväll åker jag in till stan igen och ikväll ska jag ta en promenad med soffipropp! <3 Hoppas pappa kan köra in mig till stan så jag kan övningsköra, för det var så länge sedan sist!

Pussssss

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Du, jag kan lugna dig med att jag faktiskt inte känner en enda människa i vår ålder som vet vad den vill jobba med=) Så det är nog ganska lugnt ändå skulle jag tro ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback