Nya Amanda??

Jaa, kanske. Första dagen som nya Amanda gick ju faktiskt bra. Linnéa sov hos mig i natt och i morse tvingade hon ut mig på en promenad innan frukosten. Jag vet inte hur hon gör, men jag tror hon är den enda som skulle kunna göra en sån sak, vilket bedrift! Efter vår pomenad gjorde vi en riktig brakfrukost med stekt ägg, korv sallad och bröd! Gott var det vill jag lova. Jag var så mätt efter den frukosten att jag inte kunnat äta förrän precis nu. När Linnéa åkte hem åkte jag till Catrine och träffade mostrar och kusiner! Efter det tog jag ännu en promenad (!) hem till Grind igen. Ja, jag är stolt över mig själv. Det värsta var ändå att när jag kom till Catrine hade Clara gjort tigerkaka, men jag sa Nej. Ja, duktig var ordet! Fortsätt så här tack, Amanda!

Igår vaknade jag av att telefonen ringe kvart över 10, det var mamma som sa att jag var tvungen att jobba eftersom dom hade massa sjuka och dessutom var det en kurs som var viktigt att jag var på inför sommaren. Så jag hade inte mycket val och en kvar senare var jag iordninggjort och på väg till Fjällbacka. Jag skämtar inte om jag säger att jag inte mindes nåt från förra sommaren "/ I vilket fall som helst var det kaos på jobbet och enda fram till halv två sprang jag fram och tillbaka och hade inte kolla på något. Sedan var det kurs som gällde fram till kvart i fem, då var det bara att slänga sig i bilen till frisören. Ja, för byta frisyr hade jag bestömt mig för att göra. Jag vet inte riktigt om jag är nöjd ännu. Jag har liksom inte riktigt hunnit vänja mig, men det återstår väl att se antar jag. Driekt jag kom hem kom min Spindel hem till mig och vi hade en riktig myskväll med massa skratt som vanligt! :)

Planer för helgen är ännu oklara, kanske blir det Fjällbacka, kanske blir det Uddevalla, eller så blir det helt enkelt en hemmakväll på Grind. Inte helt fel det heller ;)

Nej, nu tycker jag faktiskt mina kompisar Ida och Hanna kan pallra sig hem från fjällen. Det är liksom tomt att inte träffa dom på så länge! Snart börjar ju i och för sig skolan igen och då får jag ju träffa dem, jippie! Det är väl egentligen det enda som är bra med att lovet är slut.
Nu väntar i alla fall en tv- och filmkväll utan godis, kanske med en morot ;)
Over and out! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback