Komplex.

Ja, ni vet, alla har vi ju dem. Vissa mer, vissa andra, vissa kan vi leva med och andra inte. Det är våra komplex jag pratar om och om någon av er sitter och tänker "Nej, jag har inga komplex"  vet jag att ni ljuger, för alla har komplex. Jag har komplex, jag har många komplex för mig själv både hur jag ser ut på utsidan och insidan. Jag skulle lätt kunna räkna upp 20 saker med mig själv som jag har komplex för. Vissa skäms jag så mycket över att ingen vet om hur dåligt hur jag mår över dem. Det behöver inte vara stora saker, antaligen är det ingen annan än jag som tänker på dem, men i alla fall, jag mår dåligt över dem.

Det kan vara lätt för er att sitta och tänka "Det är väl bara att göra sig av med dom där jävla komplexen genom att tänka positiva saker som sig själv". Men det är inte så jävla enkelt ska ni veta. Jag kämpar som tusan varje dag för att bli av med dem, men vissa går bara inte att bli av med. Vissa komplex brukar jag bara skämta bort, men om jag någongång får fel kommentar av fel människa bryter jag ihop inom mig. Självförtroendet som tagit mig flera år att bygga upp kan ta en halv sekund att bryta ner.

Det handlar om självförtroende och självbild, det har vi fått lära oss i psykologin. Bra självbild = bra självförtroende. Men min självbild kan ibland vara så jävla kasst. Det blir inte enkalre med era dumma kommentarer som bara vill få mig att lägga mig ner å gråta. Det är mitt sätt att se på er andra som är felet, enligt er. 

Men jag vet - Ni är bättre än mig, på nästan allt !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback