En vecka i Åre.

Så, nu är jag hemma efter en vecka i Åre, eller i Tegefjäll om man ska vara exakt. Vi har haft en elt underbar perfekt vecka med sol varje dag. Det enda negativa med vår resa var att mamma redan första dagen gjorde en rejäl vurpa när hennes ena skida löste ut och hon skadade benet. Andra eller om det var tredje dagen bröt Johan armen och eftersom jag nästan jämt åker tillsammans med Johan fick jag hitta nya skidåkarkompisar för Johan kunde inte åka mer på hela veckan. Veckan i korthet skulle kunna beskrivas som sol, skador och massa massa skidåkning. Vi har åkt från tidigt morgon till sen eftermiddag varje dag så idag är mina ben stela som aldrig förr =P Hur bra vi än har haft det är det väldigt skönt att vara hemma. Jag har inte längtat hem så mycket eftersom halva släkten med mig, nästan den enda jag saknat är Linnéa. Ett tag har jag nästan haft lust att hoppa på nästa tåg hem till henne. Och imorgon får jag äntligen träffa henne igen. Linnéa skrev på sin blogg att vi skulle träffas 24/7 denna veckan så det är vad jag hoppas på :)

Jag har mycket att plugga denna veckan med, allt jag missade förra veckan plus att jag fortfarande inte kommit igång med min fördjupninng om ryska revolutionen. Jippie! Det är en annan sak som är så skönt med att vara i fjällen, eller vilket resa som helt egentligen, det är att man kommer ifrån verkligenhet. Kommer ifrån skolan och tänker på annat. Knappt en enda gång på hela veckan har jag tänkt på all läxa jag har, nu har jag bara varit hemma några timmar och för varje sekund växer ångesten över allt skolarbete jag måste hinna med på lovet. Men jag har tänkt att ta det lugnt ikväll och sedan sätta igång med plugget imorgon. Yes, sure bacon att jag kommer. Men man kan ju hoppas att jag är duktig och gör det iallafall. Imorgon ska jag även hinna med att åka till mormor och morfar och få våra påskägg (jaa, jag har slutat trott på påskharen, men inte mina kusiner eftersom jag är äldst!) Sedan på kvällen åker jag till Fjällbacka och träffar folk :)

Linnéa
Du är strösslet på en glass, du är det roliga i hash
Jag kan diska, laga mat, va i tid och aldrig sen
och jag tycker det är jätte kul att lyssna på problem.
Linnéa, jag står chanslös, jag är evigt DIN
<3
Jag finns här dygnet runt, varje dag, varje månad, och varje år, alltid

/Amanda!

Kommentarer
Postat av: Man och mode

shit va gött med en hel vecka i åre :D

Postat av: weronica

hoppas du har en bra dag :)

2008-03-23 @ 17:20:43
URL: http://hedvaalls.blogg.se
Postat av: linnéaspindel

hahaha, vart kom dom människorna ifrån? ^^ haha

JAG ÄLSKAR DIG

2008-03-23 @ 18:18:31
URL: http://linneaspindel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback