2008.07.31 Torsdag. Dinard!

För ett år sedan var jag i Dinard. Dinard ligger på frankrikes nordvästa kust och jag har varit där säkert 5-6gånger. Jag älskar det. Mina sysslingar har hus där och därför brukar vi vara med dem. I år sa vi nej. Det är kasst. Mammas kusin ringer oss hela tiden för att "rapportera" om vad de gör. Det är kasst, för jag längtar dit, varje sekund. 

Just nu vill jag bara vara där, sitta i vår lilla trädgård och äta ost, gå strandpromenaden, äta en stor chokladglass, en våffla eller kanske en galette. Jag vill se hur flod blir till ebb och ebb blir till flod. Bada i havet med stora vågor eller snorkla när vattnet är högt och bada i poolen när det är lågt. Jag vill handla mat på Intermache och handla skitsaker på marknaden, varje tisdag, torsdag och lördag. Jag vill åka över till St Malo, gå runt i borgen, bli avmålad på en kalikatyr och shoppa i de små affärerna. Jag vill åka till Cancalle och kolla på ostronodlingarna och äta en god middag. Jag vill ta en lång promenad och kolla på den stora fontänen och sedan gå vidare runt bergen, bort på "spökhusen". Jag vill vakna upp på morgonen och äta bagetter med nutella och sedan ta en crossaint. Jag vill äta massa ost, choklad, galetter och snacks. Kanske även hinna med en shoppingtur på la madeleine. jag vill åka till Mont StMichel och gå runt bland alla två miljoner människorna där, sitta på stranden och se på raketerna medan Frankrike firar sin nationaldag, lite för sent efter som vattnet var högt den 4:e.

Jag har Dinardabstinens, skulle vilja åka dit nu på direkten. Jag hade samma sak sist sommar, men då åkte jag ju dit tillslut. Denna sommsren kommer jag inte dit, det får duga med att vi får dagliga rapporter. Men inte en sommar till utan Frankrike, i Dinard mår jag som bäst, där är jag mig själv och trivs med allt. Någon gång ska jag visa er hur bra Dinard är! 



None

Kommentarer
Postat av: Signe

det kanske nästan är lika bra som gotland till och med..? ;) förstår btw precis hur du känner, känns likadant för mig med Gotland, men jag sitter ute på den solvärmda trappen till gotlandshuset i skrivande stund så jag saknar det inte just nu! visa hur bra dinard är så kan jag visa hur bra gotland är i utbyte! ;)

2008-08-01 @ 22:02:43
Postat av: Amanda

din lyllos! nästa år åker vi ju till gotland, sommaren efter det visare jag er dinard! =)



förresten åker vi till strömstan imorn, utan sigge, för du är i gotland!:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback