En helt vanlig måndag.

Hur gör man egentligen för att få lika bra bloggar som Blondinbella och Stina-lee?  Vad skriver man och vad intresserar folk egentligen? Äh, jag kommer aldrig bli lika bra som dem, jag är alldeles för Vanlig-svensson. Men jag gillar det, att läsa bloggar, drömma sig bort till någons annans värld. Jag kommer aldrig bli som dem. Jag kommer nog aldrig bli någon annan än en vanligt liten svensson Amanda.

Fast vad gör det egentligen? Det är väl bara att bita i det sura äpplet och acceptera det som det är. Acceptera att man är född här och inte i Stockholm, att jag är född Gustavsson istället för vonJagvetintevad. Men man kan också välja att stanna kvar här, att leva som en Svensson och skaffa barn och gifta sig innan man blivit 25. Inte hinna leva livet. Man kan bo på Grind om man så vill.

Eller

Så kan man göra något åt det. Kanske ta studenten, resa bort, långt bort, leva livet där. Festa och få en massa erfaranheter. Eller, flytta till en storstad, utbilda sig, festa och leva livet där. Hinna festa på stureplan. :P

Man kan välja att jobba på konsum i Fjällbacka, eller flytta iväg och utbilda sig. Bli något stort.

Jag vet inte vad jag ska göra med mitt liv, har inga framtidsplaner. Men, jag, jag ska bli något stort i mitt liv. Jag ska se tillbaka på liv och vara nöjd. Nöjd med att jag var en sån som vågade ta chansen.

xoxo En helt vanlig Svensson-Amanda


Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är redan något stort, bara i en liten förpackning^^ Du kommer helt säkert att bli ännu större och påverka massa människor i ditt liv, precis som du har påverkat mig:)

2008-02-20 @ 21:41:36
Postat av: Linnéa

du kan juh aldrig bli en svensson Amanda, om du inte gifter dig nmed någon som heter Svensson flörståss, men det tror jag inte ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback