2008.12.17 Onsdag.

Idag är vi lediga, i morgon har vi bara två lektioner och på fredag är det julavslutning. Det betyder att efter det har vi bara en termin kvar av gymnasiet, en termin kvar på Öppna. Det känns konstigt när man tänker på det, att snart är det över. Dessa tre år har gått så snabbt, alldeles för snabbt. Jag får en klump i magen av att tänka tanken att snart kommer vi inte vara kvar där länge. Snart kommer vi inte gå i Margretegärdes trygga korridorer länge. Jag blir rädd. Rädd för framtiden och för att bli den som blev kvar. 

Men innan dess, under den sista terminen vi har kvar tillsammans har vi så mycket kvar att hinna med. Förutom en massa plugg och ett slutbetyg ska vi göra så mycket roliga saker tillsammans. Snart åker vi till Trysil, vi tillsammans, det kan inte bli annat än bra. Jag längtar. Och efter det är det nog dags för lunchmöte igen så vi kan planera nästa sak. Vi måste planera nu. Vi måste ta vara på det. Snart är denna tid över. Men en sak är säkert, vi kommer aldrig nånsing glömma den tid vi tillbringade med och för varandra. Vi hjälptes åt och vi gjorde varandra till dem vi blev. Och det gjorde vi förbannad bra! För ni är så bra<3




Jag hade en sån konsigt dröm inatt. Minns inte rikrigt vad jag drömde. Bara att den var väldigt konsigt och att jag vaknade med en känsla jag nästan aldrig haft, en känsla av att vara stolt.

Tenneriffa var bra, rätt bra väder och sol o bad varje dag. Trots vissa saker där så hade jag det väldigt bra och det var nog vad många av oss behövde. 

Senare kommer Sarri till mig! Vi ska se på film och göra andra viktiga saker. För snart ska vi till TRYSIL!

Förresten, vad händer på nyår?

Kommentarer
Postat av: bästis

ps. ny blogg(igen):

forattjagvill.blogspot.com

2008-12-17 @ 18:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback