Trysil!

Igår vid halv sju svängde bussarna in på Margretegärdes parkering, ut klev massa glada men väldigt slitna elever efter en fem dagar lång resa i Trysil. För slitna var vi efter massa skidåkning, sena kvällar och tidiga mornar. Vi har tillsammans bildat ännu fler minnen som jag för alltid kommer att minnas. För hur det än är, hur mycket plugg vi än har, så finns det inget bättre än Öp. Det är en stor skillnad att träffas varje skoldag till att tillbringa 5 dagar tillsammans i en "tårtbit" på 14kvm på 4 pers. Vi har gått varandra på tårna tillslut och stört oss på småsaker, men så här i efterhand gör det inget, det var värt det, värt varenda litet bråk, för vi har haft världens 5 bästa dagar med världen bästa Öp-gäng. Vi är ÖP, bäst i Sverige. Så är det bara.

Massa minnen kommer jag ta med min från denna resan, när Ida snackade i sömnen eller "pekade finger" i sömnen eller roligast av allt när vi lämnade Sara ensam med maten. Det är en sån sak man inte kan förklara, det måste upplevas för att förstå hur kul det var. Vi har haft 2½ underbara skiddagar med massa bra skidåkning, 4 kvällar tillsammans med massa skratt och andra roliga saker. Denna resa var verkligen ett minne för livet, på alla sätt.


Nu är vi hemma igen, efter denna resa. På måndag återgår vi till vardagen igen, med massa plugg. Men fram tills dess kommer jag flyga på dessa små "Trysilmoln", minnas denna resan och allt det bra och roliga vi gjorde.

Förövrigt satt jag precis och såg på postkodsmiljonären och såg Korpen bli 225 000 kronor rikare! Då blir man stolt, då inser man, återigen, att ÖP är utan tvekan den bästa skolan som finns!

Tack
till alla er som gjorde Trysilresan till ett minne för livet.
Tack för att jag får lära känna er mer och mer för varje dag som går.
Och Tack för att vi har över ett åt till tillsammans att lära känna varandra ännu mer och får ännu fler vänner för livet!
Tack, ni är anledningen till att jag stannar kvar på denna skola!
TACK <3

Kommentarer
Postat av: Hanna

så sjukt bra skrivet!:D du skriver precis det jag känner! ÄLSKA ÖP

2008-04-11 @ 21:56:28
Postat av: Sofia

Kul att höra att ni hade det kul !! :D

2008-04-12 @ 11:58:09
Postat av: Anonym

håller med hanna, så fint skrivet :)) ÖP

2008-04-13 @ 19:30:36
Postat av: linnéaspindel

ÄLSKA SINCLAIR... NOT. JAG HÅLLER MED: ÄLSKA ÖP! hahahha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback