De sista drömmarna

Alla har de någon. Att vet de sin sak, vet vad de är bäst på. Oavsett om det är att spela fotboll, handboll, sjunga eller dansa.
De vet sin sak, vad de är bra på.
Själv har jag ingen min grej. Jag vet iallfall inte vad den är. Vad är mitt intresse, min hobby?
Att vara med kompisar eller shoppa räknas inte. Jag vill ha ett intresse, veta vad min sak är, vad jag är bra på. 
Jag har letat i 16 år, kanske inte alltid lagt ner så mycket tid eller energi på att hitta det. Men nu är jag 16 år, har fortfarande inte hittat det. Nu när det verkligen känns som jag som mest behöver en hobby. Behöver veta att jag är bäst på något.
Något som jag kan hålla på med när jag vill bort och tänka på något annat, när man inte länge orkar plugga, sitta vid datan eller vara med kompisar. Då man vill vara själv och göra sin grej. Jag påstår inte att jag provat varenda sak i hela världen, har egentligen aldrig känt behovet som jag känner nu.
Jag vill vara bäst på något. Oavsett om det bara handlar om att klara rubexkuben på kortast tid eller baka den godaste chokladkakan.
Vad är min sak?
Jag letar fortfarande!   

Kommentarer
Postat av: Hanna

Är du dum eller?^^ det är väl uppenbart!
Din grej är att skriva.. blogg eller något annat spelar ingen roll, men det är du grym på.. BÄST!
Ingen kan säga något annat efter att ha läst i din blogg amanda :D sen finns det en himla massa annat du äger på, men skulle vara så jobbigt att räkna upp allt^^ du är bara så bra!<3

2007-03-14 @ 12:18:29
Postat av: Linnéa

jag är villig att hålla med Hanna här ovan. Och så är du bäst på att baka chokladbollar ;) jag återkopmmer med flera förslag ;) <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback