Lås in mig, och släpp inte ut mig förrän jag hittat mig själv igen

Hur vet man egentligen vem man är? Hur ska man veta vilka man kan lita på?
Hur ska man veta vem man kan lita på om man inte ens vet vem man själv är?
Hur ska man kunna lära känna någon om man inte känner sig själv.
Vem är jag, egentligen?
Hur vet man?

Alla är de säkra på sig själv, vet vem de är, vem man kan lita på och vad man gillar.
Jag är inte det. Jag vet inte vem jag är, vem jag kan lita på och vad jag gillar.
Jag har ingen aning.
Det är inte det att jag inte har någon som jag kan lita på, bara det att för mig tar det långt tid innan jag verkligen kan lita på någon till hundra procent.

Jag skulle vilja bli inlåst och inte bli utsläppt förrän jag verkligen har hittat mig själv igen.
Jag har läst Carolina Gynnings själbiografi (okej, hon kanske inte är världens bästa förebild), men hon påstod iallafall att hon inte hittade sig själv på rikigt förrän hon gått in i Big Brother-huset. Ja, det var så hon gjorde. Men inte ska det väl krävas en dokusåpa för att hinna sig själv?
Hur gjorde ni? Hur gjorde ni för att bli så äckligt självsäkra?
För det är väl det ni är, självsäkra?

Jag vill inte låtsas vara någon jag inte är, så snälla hjälp mig.
Berätta för mig, vem är jag?
Ge mig tiden, tiden att kunna få hitta mig själv.
Ha tålamod.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag tror du har fel i det där att "alla" är självsäkra. Jag vågar påstå att vilka än du menar med "alla" så har dom med en släng av vilsenhetskänslor ibland dom med. It's a part of growing up...i think. hoppas du snart mår bättre(L)
Sees på torsdag<3<3
Puss

Postat av: Linnéa

asså.. Amanda.. nu blev jag verkligen förvirrad.. är det verkligen sant? hmm..

2007-04-11 @ 09:59:01
Postat av: Signe

långt ifrån alla vet nog egentligen vem dom är, och långt ifrån alla är så självsäkra som dom vill låta påskina... vissa är bara bättre på att dölja det än andra.
och kom ihåg att det är faktiskt aldrig försent att bli den du skulle kunna bli!

2007-04-11 @ 12:37:14
URL: http://bjelke.blogg.se
Postat av: cattis

amanda, jag håller med dig. Ibland kan man bli rädd för sig själv för att man inte har en aning om vad man egentligen står för eller hur man skall göra. Att vara säker på att just detta är min plats i livet tar nog lång tid. jag antar att det är en lång väg att gå innan man faktiskt är säker på sig själv och vem man är. Men sen så tror jag faktiskt att de som kan verka mest säkra på sin plats, kan vara de som faktikst letar som tusan. Jag trodde att du var ganska säker på din. Som sagt, man kan ha fel.
det kan vara en lång väg men det kan oxå vara en kort väg. Men du kommer inte att gå den ensam. Kom ihåg det på de dagar som är dra-täcket-över-huvudet-dagar, du är inte ensam.

2007-04-20 @ 11:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback