För vi faller.
Jag märker inte längre vad som görs
Jag stör mig på ett ljud som inte hörs.
Den här staden är klädd i kejsarens nya kläder.
Runt omkring.
Ingenting.

Jag säljer inte längre, jag har stängt butiken.
Jag gör mig inte arg på nån reklam.
Tavan är en fläck med färggrann ram.
Jag ger upp, orkar inte bli besviken.
Som du sa
Det är dags att dra.

För vi faller, faller, faller

Jag lyssnar inte längre, jag har stängd fönstret.
Inget är värt nåt, som inte inger hopp.
Jag rusar inte längre erat lopp.
Jag står kvar, ser ingen plats för mig i mönstret.
Jag gömmer mig.
Jag värjer mig.

När sommaren kommer flyr jag över haven.
Där ingen vet, där ingen kommer in.
Men sommaren dör och min rastlöshet är min.
Och om vintern står jag glömd längst in i baren.
Och tiden går.
Månad, år.

Jag faller, faller, faller
Vi faller, faller, faller


Jag hoppas på ett kort som inte lagts .
Jag litar på ett ord som inte sagts.
Min lust är fri, men min frihet är bakom galler.
Res med mig.
Till ett annat land.

För vi faller, faller, faller.
Jag faller, faller, faller.


Förlåt<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback