Jag förstod nog aldrig vad dom sa till mig

Minnen..
minnen väcks hela tiden.
Idag har jag ägnat mej åt att väcka ännu fler minnen än jag egentligen ville.
Jag har läst diktboken ifån 9:an, läst ur minnesboken, sett på soarénfilmen (för typ hundrade gången) och sett på klassfilmen som Sofia och Johanna gjort.

Å jag saknar det. Saknar den tiden.
Det är inte så att jag vill tillbaka. Aldrig. Men jag saknar tiden tillsammans med 9A. tänk att vi aldrig nånsin kommer att gå i samma klass igen.
Aldrig ha några lektioner tillsammans, aldrig mer sitta å dega i det där förbaskade kapprummet. Aldrig.
Det som man hatade så mkt då, är det man saknar mest nu i efterhand
Jag saknar gemenskapen som man kände som klass.
Alla vänner som man träffade varje dag.
Nu träffar man de alltför sällan.

När jag läste de folk skrev i min minnesbok är det typ: vi ses snart och vi kommer fortsätta hålla kontakten.. å allt i den stilen..
men hur många är det man har kontaketen med nu?.
Och som sagt jag vill verkligen inte tillbaka.
Men ändå känns det lixom så konstigt när man tänker på att vi aldrig mer kommer att vara tillsmmans som klass.
Tänk om dessa tre år går lika fort som högstadiet gjorde.
Då gäller det bara att njuta av varje sekund. För snart kan det vara försent.


~Linnéa~Sara~Jennifer~Sofia~Ni betyder~



60886-37


Kommentarer
Postat av: Saris

Amanda, jag skulle inte kunna skriva detta bätter än dig. Det är verkligen så, man saknar den där känslan, känslan av trygghet som vi alla skapade för och med varandra. Saknaden av vårat äckliga kapprum och saknaden av alla goa kompisar. Inget kommer bli som förr, men kanske kommer vi snart få det bättre än vad vi har det nu i gymnasiet?.. det kanske kommer, det kanske snart känns lika bra. hoppas inneligt att det kommer bli bättre. Jag älskade 9:ans sätt att vara mot varandra

Postat av: Jennifer

jag håller oxå verkligen med om detta. Man hade kompisar som man trivdes så jävla bra med. Jag saknar er allihopa så innerligt och det är synn att man inte har mer tid för varandra, nu när vi e på våra egna håll. älska för alltid

2006-10-07 @ 22:03:05
URL: http://jenniferheltenkelt.blogg.se
Postat av: Linnéa

faan va rtätt du har, pandis.
det finns ingen klass som 9a.
älska, älska 9a!!!
+ att man saknar alla som då stod en så nära.

2006-10-08 @ 19:24:46
URL: http://spindel.5.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback