Det är väl tanken som räknas ändå

Det fanns en tid då jag gjorde allt för att passa in,
för att vara den av dem.
då jag sa och gjorde allt som jag trodde var der "rätta"
men framförallt
då jag ville vara poplär.
Den tiden är borta för länge sen.
Jag har gett upp de.
Jag är mig själv.
säger det jag vill, gör det jag vill.
strunar i vad folk tycker.

Jag behöver inte ha sjutiioåtta vänner eller 3000 kontaker på msn.
Jag strunar i om jag är populär.
huvudsaken är att jag är mig själv.
Jag vet att ingen kan tycka samma som mig jämt.
Men jag står för vad jag tycker.
Jag vet att folk ibland tror att jag är tystlåten, blyg och inte våga stå för vad jag tycker.
Det är inte så egentligen.

Ibland kan jag glömma bort att prata, glömma bort att tycka och bara lyssna. Det betyder inte att jag inte tycker nåt. det betyder bara att jag är AmandaEmmaJosefineGustavsson.
Det är lixom som jag är.
och den som inte kan acceptera det, den har inte i min närhet att göra.

Ni som fortfarnade låtsas, -för jag känner så många som gör det.
Jag känner igen det, jag ser det på er. Jag vet att det är skijobbigt och att det bara är en sak som kan göra en säker på sig själv. Enendasak.

Snart har jag gått en hel termin på gymnasiet, vilket betyder att jag bara har 5 terminer kvar.
Livet går för fort för att man ska låtsas vara nån annan.













jag har precis kommit på vad jag ska ha på nyårslöfte ^ ^  

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fasen va bra skrivet ! :D

Pussar Och Kramar (L)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback