Många frågor utan svar..

hoho i stugorna..
Idag är det Söndag.. Och jag kom precis å tänka på en sak..
Vem bestämde att söndag skulle bli söndag?..
När dom första människorna kom till jorden, var det första dom tänkte då?:
Aha, idag är det nog Måndag!
Sluta tänk, Amanda..
Alltid när jag tänker, okej det händer inte så ofta, men när jag tänker tänker jag bara på så onödiga saker..
Men jag vet att jag inte är ensam om det.. ;)
Utan att nämna några namn, nån som känner sej träffad? ;)

Igår var det Carnevalen... Och det tyckte jag var skojsigt...
Nu i efterhand har jag hört talats om massa grejer som hände där, i Grebbestad, igår...
Saker som gör mej rädd..
Saker som jag inte trodde existerade, inte i Grebbestad..
Men de gjorde det..
Detta skrämmer skiten ur mej..
Ska man inte få vara som man är, utan att vara rädd för sånt?..
Vad är det för människor som får för sej "sånt?"
Och hur tänker dom?
jag bara undrar va som föregår i deras hjärnor..?
Har dom ens nån hjärna?..
Ibland undrar man ju..
Och varför reagerar inte Poliserna bättre?
Varför har dom inte bätte koll?..
Jag klandrar inte Poliserna..  Absolt inte..
Jag vet hur poliserna har det, jag har flera poliser i min bekanskapskrets..
Jag vet hur dom brukar sitta å klaga på dom som håller på med  "sånt"..
Men varför gör ni inte något åt det?
även fast dom som blivit utsatta går till polisen, händer det ofta ingenting..
Dom som håller på, dom vet ju att inget händer?
Å då e de ju okej att fortsätta?
e de så dom tänker?
Varför åker dom inte fast, dom försör ju faktiskt en människan liv..
För jag tror inte att nån som blivit utsatt för detta nånsin kan bli sej själv igen..
Jaa.. de e många frågor, utan svar..

Jaja.. Sluttjatat om detta. Jag vet iaf att jag lärt mej nåt av detta...



Idag har jag varit slappish.. bara gått i pyjamas heeela den lååånga dagen... hihi.. de e mys:P

Nu är det fotboll på tv..
VM final..
Jag hejar på Frankrike...
Egentligen vet jag inte varför jag hejar på Frankrike..
Men jag har hållt på dom ända sen Sverige åkte ut, så varför ändra sej?
FrankrikeFrankrikeFrankrikeFrankrikeFrankrikeFrankrikeFrankrikeFrankrikeFrankrikeFrankrikeFrankrike

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback