100 saker om mig

   01. Jag sover med duntäcke året runt.
02. Jag lägger ofta onödiga saker på minnet, som t.ex. bilnummer.
03. Jag hatar ormar, möss, grodor å kossor.
04. Anledningen till att jag inte sminkar mig oftare än vad jag gör, är att jag är för lat.
05. Jag tycker det är irriterande med folk som inte förstår ironi.
06. Jag blir i stort sätt alltid sur när jag förlorar i spel eller liknande.
07. Jag gillar mer att lyssna på folk, än att prata själv. Men när jag väl börjar prata är det svårt att få mig att sluta.
08. Jag lyssnar ofta på en låt om och om igen.
09. Jag är alltid blyg mot folk som jag inte känner.
10. Jag tycker om att somna till musik.
11. Jag tror alltid gott om nya människor jag lär känna.
12. Jag har aldrig flyttat.
13. Jag är sjukt ointresserad av politik.
14. Jag tycker att OC och One tree hill är de bästa tv-programmen.
15. Jag drömmer nästan bara om saker jag tänkt på och personer jag träffat under dagen.
16. Jag gillar hemligheter.
17. Jag är världens mest omusikaliskaste människa.
18. Jag tycker att liljor är den finaste blomman.
19. Jag sparar på minnen.
20. Jag gillar sjukhusserier.
21. Jag har aldrig ätit sushi, men skulle vilja testa.
22. Jag tycker att Sagan om ringen-filmerna är ganska tråkiga.
23. Jag kan tycka att det är ganska kul att borsta tänderna.
24. Jag gillar inte fisk och skaldjur. Men har precis lärt mig äta lax
25. Jag har svårt att anförtro människor med saker om mig själv.
26. Jag är otroligt envis.
27. Jag fick 245 poäng i slutbetyget.
28. Jag är dålig på att vissla.
29. Jag har haft låtsaskompis som hette Ejrut.
30. Jag säger sällan eller aldrig, till människor som jag älskar, att jag älskar dem.
31. Jag gillar att åka tåg.
32. Min favoriträtt är Kyckling wok med nudlar.
33. Jag har svenska som favoritämne i skolan.
34. Jag vill ofta vrida tillbaka tiden och ändra på saker jag sagt eller gjort.
35. Jag har aldrig åkt ambulans.
36. Jag önskar ibland att nu skulle vara för alltid.37. Jag gillar att vara ensam.
38. Jag tycker att julen är den mysigaste högtiden.
39. Jag tycker bäst om att sitta på vänster sida i bilen.
40. Jag förknippar ofta olika låtar med olika personer och platser.
41. Jag tycker att fötter är äckligt.
42. Jag har aldrig varit utanför Europa
43. Jag är dålig på att rita och måla.
44. Jag tycker att No är de tråkigaste ämnen i skolan.
45. Jag läser ganska många böcker.
46. Jag dricker gärna juice.
47. Min drömresa är att åka till London och se en Arsenal match.
48. Jag har ramlat på en isfläck utanför huset och fått gipsa armen.
49. Jag tänker väldigt mycket sent på kvällarna.
50. Jag lyssnar nästan alltid på Rix Fm när jag hör på radio.
51. Jag har inget emot att åka buss själv.
52. Jag älskar att skratta.
53. Jag inser oftast senare hur kul något varit, tex en resa.
54. Jag är dörädd för Lodjur.
55. Jag tycker om att skriva.
56. Jag skulle vilja bo i en storstad när jag blir äldre.
57. Jag tycker ibland att det är skönt att gråta.
58. Jag sjunger, trallar och pratar alltid för mig själv när jag är ensam.
59. Jag är extremt dålig på språk
60. Jag tittar gärna på Allsång på Skansen.
61. Jag tror på ett liv efter döden.
62. Jag älskade programmet Trasdockorna när jag var liten.
63. Jag vill bli journalist när jag blir stor.
64. Jag gäspar på ett annorlunda sätt.
65. Även fast jag vet att jag har fel, har jag svårt att erkänna det.
66. Jag kan bli så arg så jag inte vet vad jag tar mig till.
67. Jag gillar inte skräckfilmer.
68. Jag avskyr radiobrus.
69. Mitt favoritland är Frankrike.
70. När jag inte har något att göra sätter jag mig gärna framför datorn.
71. Jag ser vissa tillfällen i mitt liv i slowmotion.
72. Jag grinande, när jag såg den senaste Harry Potter filmen på bio.
73. Jag tror att det finns spöken.
74. Jag stänger alltid av väckarklockan jättefort.
75. Jag gillar inte folk som drar alla över en linje.
76. Jag letar alltid efter en fyrklöver när jag ser klövrar.
77. Jag tänker ofta på döden.
78. Jag tycker inte om te.
79. Jag skulle kanske vilja skriva en bok.
80. Jag gillar blommönster.
81. Jag har grön som favoritfärg.
82. Jag ljuger ofta för att slippa göra vissa grejer.
83. Jag vet en person som är född på samma dag och år som jag.
84. Jag önskar ofta att jag hade varit mer kreativ.
85. Det värsta jag vet, är när människor tror att de är något eftersom de har mer pengar.
86. Jag önskar mig alltid samma sak när det är ”Önsketid”.
87. Jag får alltid dåligt samvete när jag går förbi en uteliggare. 88. Jag skulle aldrig välja vaniljglass i en glasskiosk eftersom det är en så tråkig smak.
89. När jag inte har något att göra, gillar jag att drömma mig bort.
90. Jag köper alltid tidningar när jag ska ut och resa.
91. Jag tror på ödet.
92. Jag har alltid önskat att jag haft ett storasyskon.
93. Jag har aldrig ägt en Kalle Anka-tidning.
94. Jag gråter väldigt sällan, men när jag gråter, gråter jag mycket.
95. Jag ställer alltid min väckarklocka på ojämna tider.
96. Jag får nästan alltid hosta när jag äter glass.
97. Jag kan tycka de är ganska kul med reklam.
98. Jag skulle aldrig gå under en stege.
99. Jag ”räknade” bilar förut och kom till 049 innan jag gav upp.
100. Jag är nästan alltid lycklig. 

Kommentarer
Postat av: Saris

Du är hopplös Amanda, sitta och klura ut 100 saker om dig själv.. iof ås hjälpte ju jag dig..=) det är lite värt.. Eller jag kom på EN sak.. =P
Att du tror på spöken. Och det gör jag med.
Jag kände mig rätt lik dig när jag läste den listan.. kanske är jag de?
kraaaaamis

Postat av: Linnéa Pea

NR 72. hahaha. kommer du ihåg va rädda du å jag va på harry potter bion xD

2006-08-14 @ 22:53:10
URL: http://spindel5.blogg.se
Postat av: Amanda

Sara: tack för hjälprn (A) ;)
å om att vi är lika, de måste väl betyda att de är därför vi tycker så mkt om varandra ;)

2006-08-15 @ 10:54:50
Postat av: Amanda

å Linnéa.. Jag minns inte? :/ var du rädd? :S inte jag iaf xD

2006-08-15 @ 10:56:03
Postat av: Linnéa

haha.. bra d XD
föresten. de hade räckt med 10 saker;)

2006-08-15 @ 11:39:57
Postat av: Madde

Nr 22, det är sant, de filmerna är tråkiga.
Bra lista annars! (ärligt så orka ja inte läsa hela :P)

2006-08-16 @ 18:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback